Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2010 17:00 - Орлово гнездо и Козя стена + екстри (5-7.11.2010)
Автор: gamina Категория: Туризъм
Прочетен: 4390 Коментари: 4 Гласове:

Последна промяна: 07.12.2010 19:20

Както неведнъж съм казвала - има нещо, което упорито ме тегли в тая част на Балкана (и което ще бъде доказано с още по-пълна сила през идните няколко дни и месеци).

По някое си време в началото на ноември едно лице, наречено Илия, ми драсна в скайп с предложение за тридневен преход около Орлово гнездо и Козя стена. Той Илия постоянно ми праща някакви оферти за ходения, в които аз все не успявам да се включа. Тоя път обаче си тропнах мислено с краче и реших да прекъсна черната безпланинска серия. Взех отпуска за петъка и в 8,20 бях на гара Подуене с една Мишка.

След като за една бройка щяхме да хванем грешен влак, все пак се качихме на правилния и намерихме двамата другари. Шеги и закачки до Кърнаре, влакът спря насред прелеза, скочихме и тръгнахме към Балкана.

Жегата беше убийствена, а аз влачех термос с чай (винаги ще си бъда руса в междуушието). Заекът беше претъпкан, якето стърчеше отвън, а водата - кът. Пътеката от Кърнаре към Орлово гнездо е типичен душевадник. Двамата младежи отпрашиха, а ние с Мишката като едни истински кифли пуфтяхме отзад. По едно време съвсем ги губехме от поглед.

Целите в пот се добрахме до билото и последва поредното моткане, защото Купена ми хвана погледа. Снимай! Обсъдихме как зимата ще си направим едно самоубийствено преходче по него и се добрахме до заслона.

Както вече съм казвала (ЦЪК) - Орлово гнездо е едно прекрасно местенце с един разкошен котарак. Обаче си има и един огромен минус - достъпно е за коли и вечерта понесохме всички последствия от това. Имаше тюлени с пищови, запасани върху анцузите, които надуха чалга, пък ние кротичко се мъчехме да слушаме упадъчна музика. В резултат - дезертирахме в стаята. Ефектът от бягството беше, че почти разгадахме тайните на Полярната звезда, ама почти..

image Рила по залез
На сутринта кой с главоболие, кой се чудел посред нощ защо не е пиян, събрахме багажа и тръгнахме към Козя стена. Преходчето там е лесно, върви се само по билото, като при желание може да се качат няколко върха. Времето беше едно перфектно такова, уж ноември, а вървяхме по тениски, правейки планове за сняг.

image   Купена и Ботев

Към Вежен и Юмрука

усойничка на пътя

Беклемето

Купен!

Билото към Козя стена

Козя стена

След като пресякохме шосето на Беклемето решихме да минем по зимната пътека и да качим вр. Козя стена. От цялото ми въртене в оня край, така и не бях качвала върха. На х. Козя стена бяхме още в 14,30... отдадохме се на мръхтеж и плюскане. По-късно към нас се присъединиха още четирима, а и хижата се понапълни (никога не бях виждала толкова много хора на Козя стена). Откарахме до ранни доби, отново обсъждайки звездно-извънземната тематика и злите хипопотами.

image към Ехо

между Ехо и Козя стена

Ида!
Изведнъж вече беше станало неделя и трябваше да си ходим. След като бях сефтосала вече един връх тоя уикенд - реши се, че трябва да поправя още една грандиозна грешка и да кача и Юмрука. Колкото и да е безумно - не се бях качвала на него, а пътеките около Ехо сме ги тъпкали толкова пъти. За към 2 часа стигнахме до Ехо, аз си потвърдих резервацията за следващата седмица (казах, че оня район не може да се отърве от мен, нали), пихме по кафе и газ по въжето.

image Над Розино
После тръгнахме към Розино, а аз се зарекох повече да не слизам от Юмрука в тая посока (естествено седмица по-късно отново слезнах от там). Дългата поляна, Шамака и.. Розино... ОТНОВО! Време е да ми дадат почетно гражданство. Яката кръчма не бачкаше, навзимахме бири, мезета и еклери и се плеснахме на гарата, точно преди да умрем от студ влакът пристигна.

А на него някой беше нарисувал Амбарица и Купена:

Гласувай:

Спечели и ти от своя блог!
1. zezo - Ще взема да седна през отпуската да ...
07.12.2010 20:29
Ще взема да седна през отпуската да драсна и аз някой ред :)
цитирай
2. lubara - Поздрави, gamina !
08.12.2010 16:48
Eй, този Купен много островърх, как съм се катерчил по него, чудя се!
Ами, красива работа си е шляпането по планините!
3. planinitenabulgaria - За постинга:
11.01.2011 21:28
Браво момиче!Но внимавай.По-опитните от Теб,Тарзана и бай Благо останаха без крака.Балканът през зимата по откритите места е страшен.Аз съм бил повалян от буря през лятото при 15 градуса топлина и не можех да се изправя докато тя не спря.Няколко минути такава вихрушка през зимата са сигурна смърт,причината за почти всички нещастни случаи по Балкана.На метри от наблюдателницата има замръзнали.
Не забравяй обаче и естественото си Божие употреБление.Таквоз жизнено момиче трябва да се размножи.За малко оставяш Балкана,после си наваксваш.А детето си расте.Сега не само го няма,но може и беля да си докараш в пезултат на измръзване на важни органи.Да Те пази Господ,но и Ти самата се пази.
Коста Иванов,<planinitenabulgaria.blog.bg>
4. анонимен - увлекателно пишеш
26.01.2011 03:46
Качи Купена. Красота! И обзор.