Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2010 12:49 - Лозенска планина (02.10.2010)
Автор: gamina Категория: Туризъм
Прочетен: 6969 Коментари: 4 Гласове:

Последна промяна: 25.10.2010 12:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Денят е 2 Октомври, времето е горещо, ние тръгваме към наскоро откритата Лозенска екопътека. Сигурно проблемът е в мен, но аз екопътека не видях. Така де - десетина пейки, две беседки и две входни арки не правят екопътека. Пък и какво й е новото, като маршрута от години си е маркиран.. някой е гушнал едни парички. Това ме издразни, а иначе Лозенска планина се оказа симпатично местенце за ненатоварващи и мързеливи разходки.

Тръгването започна с фалстарт, като чакахме несъществуваща маршрутка около час... после хванахме съществуващата и се добрахме до Долни Лозен. Там никой не знаеше за никаква пътека и къде започва. Нищо ново под слънцето. Тръгнахме към края на селото и се добрахме до Центъра на БЧК, където трябваше да започва пътеката. Имаше даже и табло, но никаква стрелка, която да ни укаже посоката. Накрая мернахме маркировка и стигнахме до входната арка. Малко след това бяхме уведомени, че маршрутът преминава през ловно стопанство, колко прекрасно, в същия ден откриваха лова!

Е, не ни отстреляха, а ние се шматкахме из горите на път за Лозенския манастир. Манастирът е на много симпатично място, с много хубава гледка към Софийското поле и Стара планина.

След него продължихме по пътеката, която беше накичена със старички табели с имена на революционери от Възраждането... хич не ни беше ясно защо.

Малко преди най-високата точка (вр. Половрак/Полуврак/Половраг...) видяхме табела за "Пещерата"... Нито в описанието на екопътеката, нито в картата на Домино имаше отбелязана пещера. Шмугнахме се в гората (имаше си и маркировка до мястото) и стигнахме до една дупка измежду камъните. "Пещера" се оказа доста пресилено.

После продължихме към Половрак и точно преди върха видяхме защо са тея революционерки табели. Там има гроб на четник на Бенковски и някога е имало цял мемориален комплекс. Сега не се поддържа и оградите са поразрушени. Още петдесетина метра и се показа връхната кота. Не знам защо очаквах връхчето да е в гора, а то се оказа дооооста обзорно.

Повъртяхме се на Половрак и тръгнахме към Пасарел. Едни поляни, едни гори около нас, на едно място има изградено огнище, пейки и напълно заредена аптечка (дано не я разграбят). Повървяхме още известно време и в края на пътеката стигнахме до лобното място на кап. Димитър Списаревски (
справка). Много историческа планинка се оказа Лозенската... всеки път се срамувам, когато под носа ми има такива неща, пък аз да не ги знам.

За финал се озовахме в Пасарел, където един час чакахме автобус, финиширахме с шкембенце в Кокалянското ханче и час-два при едни другари и огъня им в Кокаляне.

Гласувай:

Спечели и ти от своя блог!
1. lubara - Поздрави, gamina !
25.10.2010 12:57
В базата на БЧК изкарах две лета, вместо студентска бригада. Беше преди много години.
А миналото лято отидох до Лозенския манастир. Има великолепна видимост към Софийското поле.
2. анонимен - Фалстарт..
25.10.2010 16:01
и прекрасен финал!
цитирай
3. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
27.10.2010 08:31
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
4. анонимен - Един вълшебен ден
08.11.2010 23:26
Отдавна ходя из Лозенската планина,но робувах на по-традиционните маршрути.Вчера /7 ноември/ времето беше прекрасно и направих най-хубавото пътешествие.От кметството на Лозен нагоре по старото шосе за Пасарел стигнах билото и следвайки полите на южния склон се промъкнах през горски пътеки,изорани от бракониерски джипове и прасета до подножието на Половрак.Не очаквах,че мога да се чувствам като откривател в една планина,която си мислех че познавам.Ще отида пак по същите места и ще взема дружина.Откривайте непознатото в познатото! Има как.