Потребителски вход

Автор: gamina Категория: Туризъм
Прочетен: 4837 Коментари: 8 Гласове:

Последна промяна: 30.08.2010 14:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
06.08.2010

Велинград, теснолинейка. За справка - предишните пет пътеписа, в който надълго и нашироко се обяснявам за петдневното моткане из Родопи. Половинката не беше във възторг от маршрута из Орфеевите владения, но в крайна сметка думата беше моя - трябваше така да го натаманя, че да хванем теснолинейката за Добринище и от там да хващаме към Тевно езеро без да се връщаме до София. С влака на следващия ден щяха да дойдат още двайсетина човека, бидейки една седмица извън цивилизацията, дори не знаех кои ще дойдат и колко точно са.

гара Аврамово, най-високата на Балканите (1256м.)

Теснолинейката се оказа прилично чистичка, даже си беше луксозна в сравнение с обикновен пътнически влак. Пък и най-накрая видяхме още откачалки с раници и щеки. След около 4 часа се стоварихме в Добринище и още от вратата ни хванаха за гушите "Превоз до Гоце Делчев" "Квартири предлагам!" ... Чак им се зарадвах, уговорих с един тип превоз за цялата група на следващия ден, пък той се оказа, че има и хотел. Направо се метнахме в бусчето и човекът ни откара накрай Добринище, цената беше 20лв за стаята, а условията бяха по-добри отколкото във Велинград. Прострях каквото бях прала предишния ден и хукнахме на разходка и пазар. После вечеря, баня, спане. Предвидливо си изключих телефона малко преди полунощ. Говедата имаха да пътуват цяла нощ с влак, нищо чудно да се бяха обадили по някое време и да крещят нечленоразделно.

07.08.2010 - ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА МЕН!!!

Гарата в Добринище, влакчето пристигна и от него се изсипаха двайсетина недоспали маймуни, баси, странно. Не бяхме виждали познати мутри цяла седмица. Вместо да им се зарадвам на честитките аз направо им се накарах. Това с големите организации е голяма драма, оказа се, че ще дойдат още едни тримца, които още не били тръгнали от София. На всичкото отгоре сганта искаше да търси бира, а аз давах зор да се качваме към х. Гоце Делчев. Нарамих подаръците (новата раничка, ново канче и две кутии руса боя!) и запътувахме към лифта. Докато чакахме втората група прехвърлих част от багажа в новата придобивка и оставих палатка, шалтета и чували в една кола, която вече ни чакаше там.

х. Гоце Делчев

След кафета и бири най-накрая тръгнахме за Безбог. За някои това беше първото качване на лифт въобще. Когато се събрахме на Безбог стана ясно, че към Тевно са се запътили група от 50 ученика. Освен това се бяхме засекли с още хора - познати и непознати, които отиваха в същата посока. Щеше да е лудница.

фукам се със Zajo

Поехме разкъсани по пътеката, като по пътя изпреварвахме нещастните учащи, тръгнали по гуменки и платненки из Пирина. А той, Пиринът се изпречи пред нас с цялата си внушителна хубост. Ей това е планина! Не че не ми харесват и Родопите, но след 4-5 дена язовири и гори си мечтаех точно за пиринска гледка.

Джангала

едно от Самодивските езера

Тевно Белеметско и заслона

На Попово езеро едни седнаха да изчакват последните, а други хукнахме към Самодивските езера и Лявата Кралевдворска порта. Още малко камъни, пряко качване на портата (по маркираната пътека имаше още голяма пряспа) и Белемето се показа пред нас. След петнайсетина минути бяхме на заслона, настанихме се и аз седнах да приготвя последните родопски спагети.

Камениците и Каменишка Кукла

Голямото Валявишко езеро

Доста време мина, докато се съберем всички и още повече, докато дойдат и закъснелите. В крайна сметка бяхме 23 парчета. Поради ограниченото място в заслона и студът навън се събрахме в една от стаите ни, където между игрите на карти, асоциации и наздравиците изведнъж се появи и торта! Торта от палачинки, с шоколад! Дело на Петя и ко, като половината шоколад беше потънал в раницата й и на Сами в стомаха.

В 23,30 90% от дружината се бяхме хоризонтирали, после разбрах, че предишният уикенд отново е имало изцепки и леки сбивания на заслона. Този път никой не обвиняваше хижаря, а и ние не видяхме нищо лошо от него. Нямаше никакви проблеми с опъването на палатки.

Сутрин

Белемето

Попово езеро (Папаз гьол)

На следващата сутрин се позабавихме малко с тръгването. Вече нямах рожден ден и не ми се полагаше да давам разпореждания и да крещя по хората. Някаква групичка все пак тръгнахме и се разцепихме на Попово езеро, те седнаха да почиват, а аз и още една девойка хукнахме напред. Тоест тя хукна, на финала над Безбог аз започнах усърдно да куцам и половината от задните ме настигнаха. Между лифта и Попово езеро щъкаха хиляди, маси, народ. С джапанки, с чадъри, с бебета, с въдици. Такъв пътникопоток и неделя на Черни връх не бях виждала.

Първите се свалихме по обяд на Безбог и към 13,30 хванахме лифта. Докато намерим долу маршрутка последните бяха стигнали почти междинката. Пак добре, че имаше някакъв селски панаир с чалга и кебапчета там, та чакаше и човек с бусче.  Този път се наложи да се натоварим 13-14 във едно синьо возило, което на всичко отгоре се движеше бавно и ни взе повече пари. На косъм щяхме да изпуснем влака. Следващата група трябваше да изчакат другия превозвач и се оказа, че те пък на косъм са изпуснали влака. Появиха се на гарата в Банско, бяха го преследвали и изпреварили!

Във влака се отдадохме на спане между вагоните, манджа, али-бали и отнесохме доста псуване от железничарите на Велинград. А дори не бяхме виновни, кондукторката каза, че там влакът седи повече време. Двама отидоха за подкрепления, а се оказа, че престой няма.

Раници висят отвсякъде...

На Септември експресът закъсня и все пак към 22 си бяхме по къщите. След 8 дена по планините беше странно да отключвам с ключ и да ме посрещне котка, много странно...

Тагове:   Пирин,   Гоце Делчев,

Гласувай:

Спечели и ти от своя блог!
1. lubara - Поздрави, gamina !
24.08.2010 14:10
Снимките само могат да ми кажат, Любоооо, нищо не си видял от нашите планини.
Само на хижа Гоце Делчев съм бил, през 74-а, на студентски спортен лагер.
2. kasnaprolet9999 - Поздрави и от мен,
24.08.2010 17:20
чудесен завършек на този дълъг поход, снимките си ги бива, а разказа ти звучи супер.
цитирай
3. zezo - Честит рожден ден на патерици :) И ...
24.08.2010 19:54
Честит рожден ден на патерици :)
И честита ти нова по-удобна раница също ;)
цитирай
4. анонимен - Страхотни снимки :)
24.08.2010 22:42
Страхотни снимки :)
5. magnoliya - Ех, хубав постинг,
25.08.2010 00:04
много хубави снимки, навяват ми спомени! Преди години ходихме на почивка във Велинград. След многото посетени места дойде ред и на гара Аврамово. Благодаря ти!
цитирай
6. martiniki - голяма усмивка!
25.08.2010 16:06
много забавно си описала всички ваши хождения по планините, четох нахилена, снимките са страхотевични
цитирай
7. rumyeah - Голямо удоволствие за мен са и сн...
27.08.2010 17:34
Голямо удоволствие за мен са и снимките , и описанията Ви! Честит (не)рожден ден - пожелавам всяко следващо пътешествие да от хубаво по-хубаво!
цитирай
8. forestlove - ние онзи ден сутринта се върнахме от ...
02.09.2010 12:31
ние онзи ден сутринта се върнахме от там. изкарахме 10 страхотни дни, бяхме и по същите места, които си описала. наистина е страхотно. както винаги.