Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2009 15:28 - Ела в планината, там край заслона...
Автор: gamina Категория: Туризъм
Прочетен: 6141 Коментари: 17 Гласове:

Последна промяна: 16.12.2010 14:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Петък, някакъв следобед, трима откачации с раници и една китара се въртяхме покрай гишетата на автогарата, едната откачация беше рекордьор - камуфлаж, кубинки, мешка и яке с автографи на Bonfire... евала, Десо, ти си нашата опора!

След 3 часа кацнахме в Троян, където ни чакаха още хора и ни натовариха по колите в посока Беклемето. По предварителен план трябваше да сме 40-50 човека, много над капацитета на з. Орлово Гнездо. Та по тая причина имах готовност да спя където сваря - влачех си и чувала и шалтето. Прогнозата за скапано време обаче отказа една голяма част и в петък тръгнахме само 7 бройки. В събота чакахме още трийсетина.

Тръгването от Беклемето се проточи докато паркираме в мъглата, докато се организираме, нахлузим шапки, шалове и ръкавици, палнем челниците и поемем към билото. Времето беше вятър и мъгла. Част от нас - също. Кой с кубинки, кой по дънки... трима-четирима имахме сносна екипировка, а аз най-доволно газех в снега с чисто новичките ми зимни обуща.

Благодарение на gps-a се качихме на билото и хванахме следите на ратрака на х.Дерменка. Слава на мързелите, които си плащат да ги возят до хижата. Пътят до заслона беше чудничко утъпкан от машината и след два часа и половина, яко одухани от старопланинския вятър, стигнахме крайната дестинация. Ухилени до ушите седнахме в столовата на заслона да хапнем по залък и да отбележим успешното придвижване. Само да вметна, че з. Орлово Гнездо си е съвсем хижа. Намира се между Беклемето и Дерменка.

Малко по-късно започнахме да оклюмаме, аз се прибрах на студено в таванската стая с нарове, увих се в чувалчето и откъртих. Заспах с надежди на следващия ден времето да е усмихнато и да се разходим.

На следващия ден времето беше отвратително! Нашите хора още не бяха тръгнали от София, целият ден мина в зяпане на мъглата през прозорците, координация на идващите групи и шляпане на карти. С котараците си играехме на "примък-отмък", ние ги вкараме на топло, хижаря ги изгони и така - цел ден.

По едно време пристигна първата тричленна група, в която беше и един от строителите на заслона и дългогодишен спасител - Иван Пенчев. Мъглата е била толкова гъста, че са се движели с компас от кол до кол. Следите на ратрака са били заличени. Разбрахме и, че хижарят на Дерменка, който караше машината, се е бил загубил за малко в мъглата с нея, измъкнал се с gps-a. Положението беше кошмарно, нашите тамън бяха тръгнали от София. Навикахме ги едно хубаво по телефона и им казахме да не идват въобще.

image ей такова беше в събота
След още малко шляпане на карти издивяхме вътре и по-екипираните тръгнахме да срещнем още една група, идваща към нас. Беше по-студено от предната вечер, и вятърът беше по-студен, целия ден температурата не се качи над -7. Като добавим и вятъра - положението беше много зло. Срещнахме групата на 5 минути от заслона, и те само благодарение на gps се бяха оправили. Ония, които още не бяха дошли нямаха нито такава джаджа, нито компас, нито пък кой знае каква екипировка. Окончателно им се обадихме да не тръгват към заслона, бяха стигнали Беклемето и си останаха на хотелче там.

Вечерта мина в мръвки, китара, планинарски песни и метълия. На следващата сутрин времето най-накрая се смили и ни пусна една дупка за гледки. Скокнахме до връхчето над заслона да пощракаме. После тръгнахме, но предимно снимахме - беше убийствено - Ботев, Купена, Амбарица, Юмрука и Кавладан на запад. Малко по-късно отново мъгляса, но поне за малко се нагледахме на хубостите на Балкана.

Слязохме почти на бегом до колите, хапнахме в с. Балканец и си тръгнахме по живо, по здраво.

Гласувай:

Спечели и ти от своя блог!
1. dorichela - Страхотни снимки!! :):):)
15.12.2009 16:17
Страхотни снимки!! :):):)
цитирай
2. lubara - Поздрави, gamina, за две дседмици съм в Софето, имаш ли излишни 9.90 лв.
15.12.2009 16:59
Eй, не мислиш за мен, как ще се ядосам на себе си, ей ! Ама ще се пенсионирам аз, че тогава ще видиш !
3. gamina - :)
15.12.2009 17:06
след две седмици Софето :p
кога е след две седмици? Няма да съм тук от 24 до 27 сякаш и на 31-1... поне така ми го говорят звездите. към 28-30 и после в общи линии съм налице.
4. анонимен - Поздрави
15.12.2009 17:14
Paradise Lost ;))
цитирай
5. lubara - От събота, 19- и, до неделя, 3-и я...
15.12.2009 17:34
От събота, 19- и, до неделя, 3-и януари. Достатъчно, нали !
6. gamina - :)
15.12.2009 17:36
О, чудно! Има кога да се видим. Ще ти дрънна като се върна след Коледа и ще се разберем.
7. zezo - Леле мале
15.12.2009 17:46
трябваше да се сетя, че сигурно се познаваш с "другаря" Пенчев. Шест и половина години ми беше шеф на отдела, докато работих в "Балкан". Ако си спомняш поста ми за Автокада преди година и нещо - него имах в предвид :)
Иначе е свестен човек и често организираше банкети за своя сметка, ама да не ти е шеф само. Наскоро го пенсионираха и сега спокойно може да обикаля планините, стига крака му да му позволява, наскоро го счупи при каране на ски.
цитирай
8. thedarkangel1977 - пак чудесен пътепис :)
15.12.2009 17:48
пак чудесен пътепис :)
9. pilcho - !!!
15.12.2009 18:01
Ашколсун, бе, драги ми господине!
10. gamina - zezo
15.12.2009 18:02
Ахаххаха, светът е малък. С Пенчев сега се запознах :) Той каза, че е работел в Балкан между другото - докато разказваше как са строили заслона преди 50тина години.
Не знам за шеф, но вече имам страхотен респект към него като планинар, спасител и певец :)))

това "Ела в планината, там край заслона" е от една песен, която той ни пя вечерта.
цитирай
11. zezo - Пя ли ви "Момиченце малко, не ...
15.12.2009 18:13
Пя ли ви "Момиченце малко, не те ли е срам..."?
Признал съм го с тая песен.
Всяка година по това време си правехме коледен банкет в отдела. Приготвяхме мръвките, Пенчев докарваше умопомрачителни количества вино, правехме салатите и заключвахме сградата да не ни безпокоят (отдела ни беше в отделна сграда). И като му заседнем по обед, та чак докъм седем-осем часа вечерта си тръгвахме. А бат' Венци Бъжев (син на акордеониста Мишо Бъжев) с една тамбура и Пенчев като подгреят с една-две половинки и ела да гледаш рецитал :)
А като се включим и останалите двайсет човека, началниците от управлението почваха да си отиват, за да не се окаже, че са виновни за нашия банкет :))))
12. gamina - бе май да
15.12.2009 18:22
ама като че ли беше цензурирана версия :) Или нещо подобно със същата мелодия...
цитирай
13. whitepigeon - Много е хубаво горе на Орлово гнездо ...
15.12.2009 19:11
Много е хубаво горе на Орлово гнездо и Дерменка. Посрещахме коледа. Супер спомени и незабравими изживявания. Поздрави :-)
14. vezz - аха
15.12.2009 21:00
обаче малко ми бега звуковата писта, пусни примерна плейлиста, фейсове на участниците и цифровизирани данни от дрегер :)
15. gamina - vezz
15.12.2009 21:05
ай нема нужда да изпадаме в подробности ;)
цитирай
16. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
15.12.2009 22:33
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"