Потребителски вход

Автор: gamina Категория: Туризъм
Прочетен: 7489 Коментари: 18 Гласове:

Последна промяна: 18.11.2009 16:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Много силни последни две седмици - първо мъгливото Ехо, после се вдигнах до х. Левски на годишната среща на Планинари.орг и приятели.

То тръгнах малко на майтап, даже си търсех по форумите дружка, а в крайна сметка се събрахме една част от компанията от предния уикенд. Във влака се намерихме с още народ, някои от които също бяха предишната седмица на х. Ехо. Влакът беше пак убийствено рано и добре, че е гара Подуене, та не ми се наложи да ставам в 5. Заради безкрайния ремонт по подбалканската линия минахме през Пловдив, поне оплакнахме очите с рилски гледки по пътя. Малко преди Карлово Купените блеснаха, а нас ни засърбяха крачката да подхванем баирите.

В Карлово дружинката се увеличи с още една бройка и в крайна сметка 8 души решихме да не ходим по традиционната (и бая досадна) горска пътека по Стара река, ами да хукнем през билото.

На каптажа (или каквото е там) хванахме пътеката за х. Равнец и след едно солидно и скапващо драпане из гората (в моя случай и сополиво, два пакета кърпички отидоха само до билото) излязохме на открито. Времето беше перфектно, щеше да е престъпление, ако не се бяхме възползвали.

Купените вече без сняг

НЛО-то, някакъв много странен светлинен ефект се беше получил.

Там на билото решихме, че няма смисъл да ходим до х. Равнец, ами ще цепим направо докато излезем на зимната маркировка за х. Левски и вр. Ботев. Направихме един як обход на половината било, едни мургави чичовци с коне ни обявиха за луди и казаха, че никога няма да стигнем коловете по светло, ама не познаха. Точно навреме за залеза бяхме вече на широкото равно било пред Ботев и затрихме около 30-40 минути в снимки и въздишки. А имаше какво да се снима и по какво да се въздиша.

После се стъмни, палнахме челниците и беж към Левски, когато пристигнахме купона вече вървеше, а народа чак ни разпрегръща че идваме живи и здрави. Ние само кимахме, хилехме се и обяснявахме на всеки, който иска или пък не иска да ни слуша колко яко е било и на какви чудеса сме се нагледали по билото.

На следващия ден трябваше да отидем до вр. Костенурката, мен ме примързя да ставам, копитата ме боляха, не се бях наспала и останах в хижата. По едно време подивях от чакане, казах на хижаря да предаде на "костенурките", че слизам и тръгнах с част от групата към Карлово. То и това слизане се проточи сто часа, малка почивка на Балкански рози, по-голяма на Хубавец, гарнирана с чорбички и биволско кисело мляко. На каптажа ми писна да се влача и подпалих подметките към Карлово. Скоро бях на гарата и зачаках я влак, я моите хора да се свалят и те най-накрая.

Само че те не се сваляха, реших да си купя билет и на гишето се заговорих с един човек, който пък се оказа бащата на другарчето, което се присъедини в Карлово предишния ден. Страшен съвпадеж, човека се беше притеснил, че още нямат обхват, както и аз. Чак след двайсетина минути се чух с тях, но вече си бях взела билета - за удоволствието да пътувам с експрес от Пловдив и да сляза на Подуене ме оскубаха с 15 кинта. А ако някой се е съмнявал в относителността на времето и пространството - нека хване пътническия влак Карлово - Пловдив и да се опита да проумее как 60 километра се изминават за час и половина, това е постижение, което само БДЖ го може. За капак в Пловдив глупавия ескпрес закъсня, а на гарата там ме гледаха като извънземно - някво кално, мръсно, рошаво, едвам ходи, от гърба му висят канчета и щеки... След 2 часа в същия прекрасен вид се свалих на Подуене и се заклатих към вкъщи.

А ходенето беше един път, уникално време, уникални гледки, страхотни хора... още ме държи.

Тагове:   Стара планина,

Гласувай:

Спечели и ти от своя блог!
1. lubara - Поздрави, gamina !
17.11.2009 16:49
Eх, ех, кога и аз, ех !
И това със стария ти апарат, я не ме мотай!
2. gamina - lubara
17.11.2009 16:52
С единствения ми апарат :) Беше толкова красиво, че нямаше как да не станат хубави снимки :)
цитирай
3. kosara2008 - обожавам да се "разхождам" с теб, тенкс!
17.11.2009 16:57
!!!:) чудесиите се случват, просто
цитирай
4. lotos16 - Приказно е в планината.
17.11.2009 17:00
Чудесни снимки, а и преживяванията си ги е бивало!!!
Благодаря, че сподели.
цитирай
5. zezo - Я, видях си "родната казар...
17.11.2009 20:01
Я, видях си "родната казарма" на втората снимка долу у лево :Р
Казармата я споменавам, защото като споменаваш ефекти, както на снимката с "НЛО"-то, се сетих за един такъв, който съм наблюдавал в Карлово през пролетта, докато се учих на простотия в казармата.
Горе-долу през април, когато вече е напекло достатъчно, ти си кибичиш някъде по тениска и се чудиш в коя сянка да се завреш от жега. Поглеждаш нагоре и виждаш снежинки. Само, че не падат вертикално надолу, ами летят хоризонтално, прелитат над теб и изчезват на юг към Средна гора. Аз си го обяснявам с това, че по това време в Балкана все още вали сняг и вятърът, който е доста силен там през пролетта го отнася директно в полето, където се топи още във въздуха. Доста интересно ми се видя тогава :)

Терзанията ти с апарата също са ми много познати :) И аз цяла година се ядосвам, че нямам пари за нов, навивах се за тоя и оня модел, даже по едно време бях решил да тегля кредит и да си взема един uber Nikon. Сега съм си седнал да задника и чакам дали ще ни дадат някоя коледна премия, та да си взема едно по скромно Canon-че :)
цитирай
6. boristodorov56 - Приказно е ...
17.11.2009 20:14
Преди 35 години и аз минах по този чуден маршрут.
Райски кътчета...
цитирай
7. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
17.11.2009 22:01
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
8. анонимен - :)
18.11.2009 22:07
абе Люси, ти ни гони през цялото време от Левски надолу - аз мн си мислех да те изчакам поне да не слизаш сама и до сф щяхме да те вземем с кола
цитирай
9. ontheroadwithtv - Браво,Люска!
19.11.2009 10:09
Направо ти се възхищавам откъде намери сили след като миналата седмица беше пак,но когато знаеш,че ще видиш това което си видяла и силите се взъраждат и се чувстваш сякаш,че летиш.А Стара планина и този примамлив Ботев са толкова красиви.Много ти благодаря за хубавата виртуална разходка.:-)
цитирай
10. gamina - анонимен - :)
19.11.2009 10:57
Кого съм гонила? Аз тръгнах с Ачо, Стоян и сие, малко след Хубавец дръпнах доста пред тях, даже по едно време се обадих на Галена, че няма да ги чакам и отивам на гарата.
Всъщност кои сте "вие" :)))

п.с. Мда, имаше май двама души пред мен сега като се замисля... ама всъщност не бях сама, просто по едно време дадох газ надолу.

ontheroadwithtv - мерси :)
11. анонимен - васил
19.11.2009 16:04
"гонила" в кавички де... е па ние седяхме срещу теб и владо цела нощ... аз те видях че дръпна след хубавец, и ние дремнахме там на пейките малко, супите и млякото мн ги биваше на тия хубавец.
12. gamina - анонимен - васил
19.11.2009 16:12
Е така кажи :D аз вече се зачудих кой толкова съм гонила надолу :)
Аз имах мераци да изчакам в Карлово народа от Костенурката, иначе имаше още предложения за коли... не че ги изчаках, ама това е друга тема :)
цитирай
13. анонимен - абе карай - това да е. . . а от отбив...
19.11.2009 16:38
абе карай - това да е ... а от отбивката за х. Равнец за колко се качихте до билото - това наистина е по добрия вариант за Левски
14. gamina - Равнец
19.11.2009 16:45
ми да ти кажа... не знам :D Аз не съм засичала, а и не се сетих да питам някой от другите.
Ще погледна в нас часовете по снимките и ще видя горе-долу как сме се движели :)
цитирай
15. lubara - Поздрави, gamina !
20.02.2010 09:21
На 13 и 14 март сме на хижа Левски.
Живи или мъртви, че много се заседяхме!
16. gamina - :)
22.02.2010 12:46
Весело, Любо. Аз тогаз съм извън страната ;) Малко спирам май планинските разходки, за сметка на други.
цитирай
17. lubara - Охо, ще ставаш европейка ли ?
22.02.2010 13:17
Охо, ще ставаш европейка ли ?
18. gamina - :)
22.02.2010 18:12
Ще мина за малко натам :)