Потребителски вход

Автор: gamina Категория: Туризъм
Прочетен: 7928 Коментари: 22 Гласове:

Последна промяна: 15.04.2009 12:25

Великата Рилска пустиня се отлага за следващия път, когато ще се опитаме да посетим някое по-ненаселено място. Засега - Голямата Рилска навалица. Предупреждавам - постинга е дълъг и снимков. Не ми се пишат два просто.

Планираното ходене до 7те Рилски Езера се точеше като планове от март насам. Организация - нула, ентусиазъм - само от моя страна. Малко преди рождения ми ден заявих, че на 9-10ти август сме там, пък каквото ще да става. Събрахме се четири човека, с колата на Бурканчето  и наистина тръгнахме. Аз оправих преди това разни административни подробности като застраховки и резервации за хижата (старата хижа Седемте езера) и на 9ти в 8 сутринта (приблизително) ме забраха от квартала. В колата - шоферката Боряна, мойта една втора и неговото другарче Христо.

Пътя до Сапарева баня бе белязан единствено от мъничко затриване около Дупница по моя вина и подскоците на моя възлюбен при всяко леко разсейване на Борянка. След Сапарева баня спряхме за малко в Паничище и отпрашихме към Пионерска. Пътя до Пионерска е наистина като булевард. Само на едно място още не е оправен, но са към стотина метра. На Пионерска беше абсолютно задръстено като Околовръстното в неделя вечер. Един чичко раздаваше заповеди и ни отпрати да издрапаме некъде нагоре и да спрем там. Издрапахме с горкото Поло до строежа на лифта. Блях. Строи си се с пълна пара. Дано като се построи поне се спрат джиповете нагоре.

От там поехме по стръмничка пътечка в посока нагоре. По пътечката пъплеше всякакъв народ, а ние малко пуфтяхме докато влезем в час. Движехме се с абсолютно безумно темпо - ходиш, спираш. Един се изморил, друг (аз) се засилил да снима всяко ъгълче и всяко борче. Пълен разплох направо. Въпреки разплоха в един момент се оказа че доста бързо сме се придвижили и вече сме в клека, а малко след това бяхме на новата хижа. Там беше вече абсолютно пълно с народ и кервани катъри. Поседнахме малко повечко, починахме, хапнахме, наляхме си вода и тръгнахме към х. Седемте езера.

Въздуха беше кофти - една мараня, замъглено такова. Почти нищо не се откриваше по-надалече. Едно стотина снимки за нищо не стават - силуети само разни.

По пътя към старата хижа минахме покрай Долното езеро, но не слезнахме съвсем до него.

Предполагах, че ще нацелим голяма лудница около хижата и бях права, въпреки че палатковия лагер на Дъновистите не беше впечатляващо голям още:

И така стигнахме до хижата, керваните с катъри (коне, мулета, магарета - каквато и стока да са, на нас на катъри ни приличаха) си мъкнеха багаж към палатките, а ние се плеснахме на по бира докато ни извика хижаря, че са ни готови и оправени наровете :) Бяхме на последните 4 нара отляво. То хубаво че и това бях запазила, места в хижата за 9ти август нямаше. След една биричка време (има Леденика и Болярка в пластмасови бутилки, Загорка и Ариана в кенчета) се настанихме, оставихме тежкия багаж и тръгнахме да се разходим из езерата. В русата ми главица се въртяха еретични мисли, включващи Харамията, Отовица, Раздела и даже Вазов връх.

Рибното и хижата

На Трилистника продават сладолед... ШОК и УЖАС!

Трилистника (и една тръба бонус)

Близнака

Бъбрека

Докато не тръгнахме по пътеката към Окото навалицата беше голяма, после се изви силен и досаде нвятър, насъбраха се облаци, аз се простих с всякакви Отовици и Харамии, а народа се поразреди. След Окото обаче пак онякъде се взе навалица.

Окото

image Почти цялата Сълза

Качихме се на онова над Сълзата - не съм сигурна че е точно връх - нещото с многото пирамидки. Мдам, гледката си струва, макар че от Отовица щеше да е по-хубава пък!

После слезнахме и отново попаднахме на задръстване по пътечката между езерата. Ние обаче бързахме, за да избегнем дъжда. Аз бързах само условно - коляното ми още в началото на слизането се зае да боли и така до хижата. Там пийнахме по още една бира, ракийка, боб, аз се омотах в ластичен бинт и то взе че заваля. Прибрахме се в бърлогата по светло, а мен все не ме свърташе. Излизах поне 6-7 пъти пред хижата в дъжда. До тоалетна ходих (за който не знае - кенефа е външен, и смърди зловещо). В един момент се предадох и се наврях да спя. И съм заспала. Будих се няколко пъти през нощта но като цяло добре спах, навън гърмеше и трещеше яко. Оказа се, че съм от малкото, които са спали - някой яко е хъркал, но не съм го чула въобще.
На следващата сутрин се ококорих в 5.30, повъртях се и в 6 станах. В кухнята вече имаше готов чай, облаците ги нямаше, носеше се и аромат на палачинки. Прелест. Ударих два чая пред езерото докато чаках някакъв изгрев.

Докато се канех да скоча за гети, щеки и дъждобран и наистина да ида до Харамията докато народа спи, изведнъж атмосферните условия рязко се смениха. Отдолу дойде една мъгла и явно и хареса, понеже не си тръгна.

Оставих върховете за следващия път и се върнах да подремна още малко. След някой и друг час станахме всички, закусихме и поехме в мъглата да се прибираме. По план трябваше да минем по пътеката по Сухия чал след Бъбрека и да слезем на Скакавица. Точно това направихме, само че нищо не видяхме. Мъгла, мъгла, мъгла... гадна досадна мъгла.

Като започнахме спускането към Скакавица започнахме да срещаме и хора, които отиваха нагоре, казаха че мъглата си е същата и долу. Аз вече куцах здраво и едва кретах на опашката, Боряна пък успя да стъпи няколко пъти накриво на един и същи глезен. Моята половинка и той мрънкаше нещо от разни болежки.

Гората изглеждаше призрачно:

Скоро бяхме на х. Скакавица, където мушнахме по една топла чорба и по един чай. Когато решихме да си тръгваме мъглата най-накрая се отказа и се вдигна. Преценихме че по-добре да не ходим до водопада, достатъчно мокри бяхме (аз идиотина с идиотин си свалих някъде по-нагоре гетите с мисълта че няма вече да ми трябват... да бе) и направо да ловим към Пионерска и колата. Там се донамокрихме, пътеката след Зелени Преслап беше по едни поляни и въобще всякаква мокра ниска растителност. На Пионерска бяхме вече вир вода.

От там до вкъщи нищо интересно. Прибрахме се скапани, но доволни, поне аз. Добро отбелязване на рождения ми ден беше, пък и сега си имаме причина да идем скоро пак до х. Скакавица и да видим водопада. Само да мина един дофтор да ми види коленцето и пак хуквам по чукарите.

Тагове:   Окото,   Рила,   връх,   Рибно езеро,

Гласувай:

Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. krassko - Благодаря
11.08.2008 12:03
за снимките, мойте ги гледам на телефона, че ми се прецака кабелчето. Бях там преди два месеца, Сълзата още беше заледена.
Радвам се на ентусиазма ти и си мисля дали да не агитирам Павката /хижаря на старата хижа ми е приятел/ да заделя 1-2 стаи за блогъри, че то не може всичко да е за Дъновистите. Поздрави.
цитирай
2. zezo - Да ти препоръчам два маршрута за ...
11.08.2008 12:10
Да ти препоръчам два маршрута за някой следващ път тогава :)
1. Замъквате се в Тетевен, оттам в Рибарица. Палите камилите и по пътя по река Заводна се качвате на хижа "Вежен". Няма ток, има генератор. Там може да пренощувате, да се разкарате до връх Вежен и тем подобни. От хижа Вежен ако искате може да отидете до хижа Бенковски. Тя е наблизо пак няма ток и е с генератор. Там като цяло нищо интересно няма. Гори, баири, ливади. От там тъгъдък-тъгъдък по билото по колчетата до хижа Момина поляна (прехода е по-голям тук). Там може да разгледате оклоността, много е красива. От Момина поляна слизате покрай елпромската хижа (така беше известна преди, сега не я знам какво и е заглавието), излизате на пътя и през махала Косица отивате на разклона Десеткар, откъдето хващате автобус за Тетевен.
2. (по-лесен) Качвате се на Беклемето с каквото решите - пеш, кола, лятно време автобус. Оттам пердашите по маркировката до хижа Дерменкая, където спирате. Има хубава гледка отгоре надоле посока южна България.
Инфото ми за Тетевенският Балкан може и да се нуждае от ъпдейт, защото е от преди няколко години.
3. gamina - krassko
11.08.2008 12:22
хехе, няма да е лошо, въпреки че и с ранно обаждане става :) Аз му звъннах десетина дена преди да идем и все още имаше нарове кат за нас :)

zezo - от толкова години не съм стъпвала из Балкана, че много ме влече натам. Вежен, Амбарица... май ще е догодина или ако има хубави дни през есента, че сега с това коляно хич не съм за ходене :(
цитирай
4. zezo - Аз отначало мислех да предложа от ...
11.08.2008 12:33
Аз отначало мислех да предложа от Дерменкая да отидете до Амбарица, но там прехода е 6-8 часа, зависи как се движите. Но аз съм минавал само веднъж по този маршрут, не си го спомням добре и затова се въздърах да предложа нещо, което не ми е много ясно и на мен :)
цитирай
5. zezo - Току-що ти разгледах снимките. ...
11.08.2008 18:46
Току-що ти разгледах снимките. Гората в мъглата изглежда доста мистично, сякаш е взета от "Монти Пайтън и светия граал" :)
6. gamina - zezo
11.08.2008 18:57
Хъх нещо такова, само дето не си носехме кокосови орехи :D
цитирай
7. анонимен - поздрави от морето вече :-)
13.08.2008 18:29
изкарах си страхотно, но успях и да се разболея и сега вместо на плаж гледам телевизия почти по цял ден; както и да е - Рила си заслужава - прекрасно място, изпълнено с много енергия - пак ще ходим ;-)
8. gamina - burkan4e
14.08.2008 12:18
Е браво бе! Разболяла се, я марш на плаж и да видиш как солената вода ще ти разкара бацилите ;)
Аз пък го закъсах яко с коляното, другата седмица съм по дофтори, да стискаш палци :(
цитирай
9. zezo - Айде и ти на плажа до Бурканчето т...
14.08.2008 13:06
Айде и ти на плажа до Бурканчето тогава, да му правиш нагревки на коляното :)
10. gamina - нема плаж
14.08.2008 13:19
само гърч на работа :( Ама утре потеглям за 2-3 дена из твоя край :p
цитирай
11. zezo - Къде по-точно?
14.08.2008 13:31
Къде по-точно?
12. gamina - zezo
14.08.2008 13:40
Плевен. Малко на разходка до Плевен и Кайлъка ;)
цитирай
13. zezo - Да знаеш, че жегата е адска в Ловеч, ...
14.08.2008 13:44
Да знаеш, че жегата е адска в Ловеч, което означава, че в Плевен е още по-зле :)
14. gamina - hm
14.08.2008 13:46
не звучи много успокоително, ама то и в София не е по-различно ;)
цитирай
15. zezo - Ами като гледам температурите в ...
14.08.2008 13:50
Ами като гледам температурите в прогнозите за времето в София винаги са едни от най-ниските за деня. Тукашната жега е кофти работа, залепя те за асфалта :) Вземи си шапка и достатъчно пари за сладоледи, сокчета и тем подобни :)
16. gamina - о да!
14.08.2008 13:56
Ще се подготвим подобаващо за отървия от жегите :)
цитирай
17. zezo - Абе сега се сетих. Ако сте с кола може ...
14.08.2008 13:59
Абе сега се сетих. Ако сте с кола може отскочите до Крушуна на водопада и до Деветашката пещера. Крушунския водопад е хубаво да се види, докато все още го има, защото злите езици говорят, че Гриша Ганчев се кани да осере района и да строи хотел там.
18. gamina - тц
14.08.2008 14:22
с пуф-пафа сме ;) Колкото до Крушуна, за сега само слушаме за водопадите. Имаше шанс в края на месеца да идем до там, но няма да стане :(
19. sis - Прекасно е!
15.08.2008 11:01
от години се каня да отида до това място. Чак ме е срам, че още не сме се организирали.

:):):)
20. gamina - sis
15.08.2008 11:09
Побързай :) Става все по-населено... а като пуснат и лифта няма да остане нищо планинарско в езерата.
21. анонимен - Браво!
27.08.2008 09:12
Хареса ми пътеписа. Ако искате абсолютно спокойсктвие, вижте къде ходихме ние.
През целия поход срещнахме само двойка туристи (българка и французин) на хижа Бенковски.
22. gamina - анонимен
28.08.2008 16:13
Точно го четях :) След 2-3 седмици планираме да ходим в Централния Балкан, но към Козя Стена :)